Freedom beach

 
 
 
 
Bilderna ovanför talar rätt bra för sig själv. Men tänker ändå berätta hur jag spenderade en underbar ledig dag i förrgår, onsdags. Klockan åtta på morgonen blev jag, Maria och Gabbi upphämtade med taxi utanför barnhemmet. Taxin körde oss ner till Patong och därifrån tog vi en longtailbåt till en av mina favoritstränder här i Thailand. Nämligen Freedom Beach. Besöker ni Phuket så besök den stranden. Så himla fin. Vi spenderade sju timmar på stranden och i det klarblåa vattnet med färgglada fiskar.
 
 
Sedan tog vi båten tillbaka till Patong och gick och åt mat på en fi  restaurang strax ovanför stranden. Jag beställde in en tonfiskpizza som faktiskt kan vara den godaste jag någonsin ätit. Sedan promenerade vi bort till det stora köpcentret där vi köpte converse. Mitt andra par jag köpte,men det är ju så himla billigt här. Denna gången blev det vita. Vi letade även efter den svenska godisaffären som ska ligga i Paton men den hittade vi aldrig. Googlade i efterhand på vart den skulle ligga och vi var nog alldeles i närheten.
 
På vägen tillbaka ner mot "strandgatan" tog vi vägen om Bangla Road. Enligt mig en vidrig gata med barer där tjejer står och dansar och det förekommer mycket prostituon och annan skit. Men vi hittade en liten bar nästan längst ner på gatan utan dansande tjejer och de hade ett litet trubadurband som spelade go musik. Där bestämde vi oss för att stanna och beställa in varsin drink. Det är inte ofta man dricker alkoholhaltiga drycker när man är här som volontär så vi passade på att unna oss när vi ändå skulle ta taxi hem. Fick sällskap av tre killar från australien som hade betydligt mer drinkar i kroppen än oss, men kul att vara lite social med folk. Avslutade kvällen med supergod glass och sedan taxi hem till barnhemmet.
 
En underbar ledig dag helt enkelt. Men nu är det jobb några dagar till som gäller och det är härligt det med. Variation är bäst. Och det är ju för jobbet jag är här. Allt annat är en bonus.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0