Ett frieri på stranden.

Nu har det återigen gått några dagar sedan det kom en uppdatering här på bloggen. Jag har hunnit med lite av varje. I lördags var jag ledig och begav mig till stranden. Denna gången blev det Nai thon. Bestämde mig för att ta en heldag på stranden! När jag hade legat där ett tag kom det en kille och rullade ut en STOR banderoll på stranden. Minst 20 meter lång. Funderade lite på vad han höll på med. Nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla vad som stod på banderollen. Det stod "Will you marry me?" Och 5 minuter senare kom en helikopter inflygandes på låg höjd och flög över stranden, med det (förhoppningsvis) blivande brudparet. Känslig som jag är, så var det tur att jag hade solglasögon om man säger så.
 
 
 
På kvällen åkte jag, Maria, Karro och Gabbi (en före detta volontär) till Phuket town och besökte Nightmarket. Shoppade lite smått och gott!
 
I går efter jobbet begav jag mig till gymmet tillsammans med Maria. Om 2,5 månad ska jag stå på startlinjen till Göteborgsvarvet, och jag har inte tränat alls sedan jag kom hit till Thailand, så det var verkligen på tiden. Gymmet var mycket bättre än vad jag trodde.  Fräscht. Man får betala 120 bath (ca 24kr) för att gymma. Då får du även en handduk att ta med in när du tränar, en handduk till duschen (tvål, balsam och shampoo finns med) samt fri tillgång till vatten. Det var så himla skönt att äntligen träna igeb, och idag har jag världens träningsvärk. Körde löpband (som får bli prio ett nu) och lite andra benövningar. Tänkte ta en sväng dit efter jobbet nu på onsdag med. Nu jäklar, lata Jenny är ett minne blott!
 
Kan väl även passa på att jag åt larv igår. Som vanligt var det Nid och Boy från thaipersonalen som bjöd oss volontärer på saker de tycker vi ska testa. Denna gång var det larver. Ni som varit i thailand, ni vet sånna man kan köpa på marknader? Tog emot till en början, men när alla andra bestämde sig för att testa kunde ju inte jag vara värre. En gång och aldrig mer...
 
 
Annars har det inte hänt så mycket. Började sent idag, så jag och Maria åkte till stranden på förmiddagen. Börjar sent imorgon med så kör nog på samma bana då.
 
Just det, istället för fyra volontärer är vi nu sex volontärer. Häromdagen fick vi förstärkning av två nya från danmark. Då vi har svårt att förstå danska och dem har svårt att förstå svenska blir det ännu mera engelska nu. Vilket egentligen bara är bra för min del. Får se det som en mix, volontärsresa/språkresa.
 
Avslutar med en bild från i söndsgs morse när jag jobbade tidiga skiftet. Nyvakna barn som väntar på att frukosten ska bli färdig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emmelie

Va duktig du är som tränar också! Låter som att du gör hur mycket som helst på dagarna :) utflyckter hit och dit - underbart :) Och frieriet sen, åh så fint. Kram

2014-03-04 @ 11:01:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0