Dessa Hejdån

På min mobil har jag en sån där app somm håller koll på hur många dagar det är kvar till någon speciell dag. Idag säger den att det är 45 dagar kvar tills jag åker hem. 45 dagar, det är helt galet nära egentligen. Den säger även att jag varit i Thailand i 71 dagar. Lika galet det.
 
I alla fall... idag var det dags för två bröder att åka hem över lovet. Jag tror inte att jag kommer hinna träffa dem när jag kommer tillbaka. Därför är jag glad att det var jag som började kl 6 på morgonen och fick hela morgonen med dem. Det fullkomligt lös om dem när de vaknade och kom upp imorse. Detta hade dem väntat på. Jag sa till dem direkt att det inte ens är nägon idé att dem försöker åka härifrån utan att ge mig en stor kram. Så när det var dags för dem att åka så kom båda två och slängde sig om halsen på mig. Då gällde det verkligen för känsliga Jenny att bita ihop. Tårarna var nära, men jag klarade mig. De var ju verkligen så glada över att få åka hem.
 
Jag inser ju att det kommer bli fler hejdå. Och det kommer kännas lila svårt att säga hejdå till alla, för alla dessa barn är så himla fina, och jag är säker på att de alltid kommer finnas i mitt hjärta! Men som det verkar nu så kommer vi ha en hel del barn kvar över sommarlovet, så de flesta hejdå dröjer nog till kvällen den 4 maj. När jag åker hem kommer jag lämna barnhemmet tiiidigt på morgonen den 5 maj.
 
Lite bildregn på lite allt möjligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är från bland annat en promenad vi gjorde igår, där vi hamnade mitt i en gammal stooor fruktträdgård. Bilden överst är annanas. Sedan är det även ett par bilder från VIP-bion vi var på i tisdags.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0