Dag 2 i Kuala Lumpur

Ännu en dag här i Kuala Lumpur börjar lida mot sitt slut. Vaknade imorse och kände mig inte helt hundra. Lite magont och lite illamående. Valde att ta det lite lugnt på morgonen och se om det blev något bättre. Jag tror helt enkelt jag drack för lite vatten igår. För när jag bestämde mig för att gå ner och äta frukost och samtidigt se till att få i mig vätska blev det bättre rätt så snabbt.
 
Efter frukost begav jag mig ut på stan och målet blev "Twin tower". Hade ju redan bestämt mig för att inte åka upp, men ville ändå ha sett det. Så sagt och gjort, blev en promenad dit.
 
 
 
 
När jag kände mig klar där gick jag in i en galleria som låg precis där. Sju våningar med shopping, ja ni kan ju fatta att jag var i himmelriket. Massa fina märkesaffärer som jag knappast hade råd med att ens fönstershoppa i om man säger så. I dem butikerna hade de vakter i fina kostymer som öppnade och släppte in kunderna. Dessa butikerna höll till på ett våningsplan. Jag valde dem sex andra. Men blev inte så mycket shoppat där. En klänning från Mango och ett pärlarmband från Thomas Sabo som jag funderat på att köpa länge.
 
Sedan traskade jag tillbaka en sväng till hotellet. Det är så himla varmt här. Varmare än i Thailand. Så jag kände att jag behövde en paus innan jag gav mig iväg igen. Ett par timmar senare gav jag mig ut till gallerian som ligger rätt nära hotellet. Blev ett par inköp på H&M. En snygg leopardtopp och en träningstopp. Avslutade med en god pasta&kycklingrätt på ett ställe här i närheten. Valde att gå tillbaka till hotellet tidigt då jag är jättetrött nu ikväll. Klockan är bara 20.00 här men jag ska faktiskt krypa ner under täcket och kolla någon serie tror jag. Klockan 03.30 blir jag upphämtad med taxi som tar mig till flygplatsen. 07.00 Thailändsk tid imorgon bitti landar jag på Phuket. Haft två härliga dagar men nu ska det bli skönt att komma tillbaka till barnhemmet och bli lite social igen. Klockan 14 imorgon börjar jag jobba så jag tror det får bli ett par timmars sömn innan det.
 
Kan även meddela att jag idag precid gjort halva tiden på min thailandsvistelse. Blandade känslor om det. Vill stanna på barnhemmet, känner att jag är långt ifrån klar. Älskar ju livet jag har i Thailand. Men när man vet att man är hemma om typ 8 veckor, ja då kan man inte låta bli att längta hem lite med såklart. Så på ett sätt så vill man att dessa 8 veckor ska sega fram, men på ett sätt vill man att det ska gå lite fort med. Man börjar sakna lite saker. Familj och vänner kan man ha kontakt med enkelt idag via skype, facebook, whatsapp med mera. Men just saker.... saknar sängen, soffan, tv.n, lägenheten, min lilla katt... Ja allt som är så självklart hemma. Men allt finns där om åtta veckor och under tiden ska jag se till att ha härliga dagar på barnhemmet, härliga lediga dagar på stränder, och självklart lite svettigs dagar på gymmet, hihi.
 
Avslutar detta inlägg med lite fler bilder från dagens stadsvandring. Nästa gång vi hörs är jag som sagt tillbaka i Thailand och hos alla härliga barn, hundar och volontärer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0