Barnhemstatuering

Idag jobbade Karro sin sista dag och har nu lämnat barnhemmet. Känns såklart jättetråkigt, men vi behövde inte säga ordentligt hejdå ännu, då vi kommer ses innan vi alla åker hem. Alla vi fyra tjejer kommer åka hem någorlunda samtidigt. De ska resa runt lite och avsluta sina resor här på Phuket.
 
Men i och med att Karro slutade så fick jag ta över hennes säng, så nu har jag även en säng här inne på rummet. Innan har det varit en madrass på golvet, men det har funkat fint det med. Men riktigt skönt att få en skön säng, det kan jag ärligt säga såklart.
 
Idag har jag varit ledig, Tog moppen imorse och åkte iväg till en av mina favoritstränder, Banana Beach. Har bara varit där tre gånger i och för sig, men det lär bli några fler innan jag är klar här. Spenderade en sisådär 6,5 timma på stranden och bara njöt av att vara där. Åt en god lunch, köpte in en god mangoshake, läste klart en intressant och bra bok ("Flykten från läger 14"), solade och badade i havet. En perfekt dag med andra ord. Denna bilden tog jag när jag kom dit imorse.
 
 
 
Jag kan även berätta att jag fått en så kallad barnhemstatuering. Nu är det väl över en vecka sen, men ändå. En barnhemstatuering när när man bränner sig på mopedens avgasrör när man kliver av moppen. Det är mååånga volontärer som gjort detta genom åren, därför kallas det barnhemstatuering, haha. Så nu har jag ett snyggt brännsår på smalbenet typ. Men det har läkt fint och jag hoppas jag slipper att få ett fult ärr!
 
 
 


Kommentarer
Moster Monica

Åhh,va intressant du skriver Jenny.Du är jätteduktig på att dokumentera. Har följt dig hela tiden , men vet ju inte om det går att skriva på det här sättet. Jag har ju ingen E-post adress. Hoppas min hälsning o alla mina kramar till dig kommer fram?

2014-03-23 @ 19:37:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0