vattenkrig och myggbett

Idag får ni klara er utan bilder. Finns bilder från de sista dagarna, men dels tar det sååån tid att ladda upp det på detta nätet och sedan orkar jag helt enkelt inte ikväll... klockan är snart halv 11 och jag har varit uppe sen klockan sex. Orfeas, en av våra volontärer åkte till Malaysia tidigt imorse för att förnya sitt visum, och jag skjutsade honom till flyget på moppen innan jag började jobba klockan 7.
 
Sedan jag skrev sist har dagarna flytit på. igår fick vi för oss att ha vattenkrig tillsammans med barnen. Inte helt oväntat så blev det barnen mot oss. Det började lite lätt  med små vattenpistoler och PET-flaskor, men sedan övergick det rätt snabbt till stora hinkar och baljor med vatten... Alla var verkligen sjöblöta efter detta vattenkriget. Men alla hade så himla roligt så det var lätt värt lite blöta kläder.
 
När vi kände oss klara med vattenkriget bytte vi om lite snabbt och hoppade upp på bilflaket och begav oss till marknaden i Nai Yang med alla barnen. Jag köpte inte så mycket. Friterad sötpotatis (som är såå gott) och en watermelonshake. Det räckte för att jag skulle bli nöjd. När kvällen kom var de flesta barnen trötta, och när det var lugnt på området så passade vi 5 volontärer på att ha en myskväll tillsammans då vi bakade kladdkaka och snickerskaka. Riktigt gott!
 
Idag har jag haft mitt första morgonpass själv. Jobbade 7-16 och allt flöt på fint. Vi ska måla alfabetet på en av väggarna i Tv-room så det har vi börjat skissa på. Såg faktiskt nu ikväll att de som jobbat sent idag har hunnit med att måla några av bokstäverna på väggarna. Blev riktigt fint. Ska ta bild och visa när det är klart.
 
Efter middagen nu ikväll (grillad fisk, fyfasen vad gott) åkte jag och Lovisa ner till Tesco för att komma iväg en liten sväng. Skulle bara kika runt en liten stund, men helt plötsligt hade vi vandrat omkring i ett par timmar. Tiden går fort när man har trevligt.
 
Så som ni märker så flyter dagarna på bra och allt är fint med mig. Det enda lilla problemet jag har är alla mygg. Varit lugnt i ett par dagar, men nu har jag myggbett som ser hemska ut med stora vattenblåsor. Vet att jag brukar vara överkänslig mot myggen här i Thailand. Så detta är ingen överraskning. Köpte med mig en kortisonsalva från sverige, men tycker inte att den har hjälpt. Så nu ikväll när vi var vid Tesco så gjorde vi även ett besök på apoteket. Sist gång jag var i Thailand köpte jag en mirakelsalva mott myggbett som jag även använt mot det mesta hemma i sverige. Hittade inte samma, men blev tipsad om en annan jag köpte. 100 Bath, cirka 20 kronor, och ja, den verkar funka lika fint den  med. Rodnaden kring det värsta bettet försvann på nån minut, och kliandet försvann typ det med. Så ja, det thailändska apoteket är inte helt fel.
 
På tal om myggbett så är jag faktiskt lite rädd att åka på dengue-feber. Undra om det är lättare om man är känslig mot myggbett? Jaja, ingen idé att gå och oroa sig, det får jag ta då i så fall.
 
Dags att sova. Ledig imorgon och jag tänker ligga på stranden hela dagen!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0