Tempelbesök

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ovanför ser ni bilder från dagens utflyktsmål. Jag och Maria gav oss iväg imorse. Vi hade två stopp planerat. Det första stoppet var templet Wat Chalong. Det är de tre första bildera som är tagna där. Riktigt roligt att ha varit inne i ett tempel och sett hur det ser ut. Även om detta templet är en riktig turistattraktion, så det var verkligen turister precis överallt.
 
När vi var klara där hoppade vi på mopparna igen och begav oss upp mot Big Buddha som ligger 370 meter över havet. Kan säga att det var en jättebacke upp. Men man skulle ju ner också. Ingen höjdare när man är höjdrädd inte, men det gick. Big Buddha var roligt att ha varit vid. En ordentlig utsikt. De sista bilderna är därifrån. På vägen ner fanns det flera restauranger, så vi stannade till vid en fin restaurang med fin utsikt och åt lunch.
 
Väl hemma på barnhemmet igen hämtade vi i stort sett bara upp Lovisa som hade gått av sitt pass. Begav oss till en marknad som låg här i närheten. Visade sig att det mest var en matmarknad, men roligt att gå runt och kolla ändå. Även fast jag lovat mig själv att våga smaka på mycket från det thailändska köket blev det bara en pannkaka med någon slags mjölk på (den hade du gillat Mallan) och en watermelonshake på marknaden. Vi skulle nämligen vidare...
 
Vi åkte till Nai Thong, en strand som ligger lite bortanför Nai Yang. Jättemysig strand med många restauranger nere på stranden. Så vi slog oss ner på en av dem och åt middag med fötterna i sanden, samtidigt som solen gick ner. Älskar Thailand. Åt en riktigt god pizza med tonfisk, så nu har jag stillat mitt begär för tonfisk i några dagar. Hemma äter jag det minst ett par gånger i veckan ju.
 
Kände att det blev mycket mat i detta inlägget så jag kan ju lika gärna fortsätta med det. När vi var vid Big Buddha köpte jag en sån där kokosnöt som de hackar sönder och kör ner ett sugrör så man dricker kokosvattnet (eller är det mjölk?)... Lätt en ny favorit. Så gott!
 
Kan även nämna att moppekörandet går bra, så mamma och pappa, oroa er inte. Vi kör lugnt och litar inte på någon, då är man uppmärksam. Vi ligger ute i kanten och tar inga onödiga risker. Börjar även vänja mig vid vänstertrafiken. Men tvivlar på om jag kommer ge mig ut på en sån långfärd som jag gjort idag alldeles ensam, det är jag nog för feg för;) Då duger stranden de dagar jag är ledig ensam. Men det funkar bra att köra bakom Maria som är van vid trafiken här.
 
Nu ska jag kolla ikapp lite "Paradise Hotel" innan det är dags att sova.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emelie

Så himla stolt över dig som verkligen vågat göra detta gumman=). Hoppas att du njuter ordentligt. Säg till ngn dag när du vill skypa=).
Kramar i massor och fortsatt lycka till

2014-01-23 @ 01:11:21
URL: http://www.extravagantly.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0