Patong

Varit ledig idag med. Det är skönt med ett par dagar ledigt sådär, men nu ser jag fram emot morgondagens jobb igen med alla härliga ungarna:) Det är ju faktiskt därför jag är här, allt annat är bara en bonus.
 
I alla fall så åkte jag och Maria iväg idag igen. Idag stod Patong på schemat. Trodde det skulle vara en mindre rolig väg att köra, men oj så fel jag hade. Det var en rätt lugn väg faktiskt. Vi stannade till på en utsiktsplats ovanför en jättefin strand och tog kort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom fram till Patong gick vi mest runt och kikade. Köpte mig en tygväska som alla volontärerna har här, lätt att ta med till stranden, engelskaundervisningen med mera. Köpte även en slags sarong som kan vara go att ha med till stranden om man inte vill ha en solstol. Åt en go lunch där i Patong och avslutade med ert besök på Häagen Dasz-glassbar.Blev en himla god glass och en fantastisk god kaffe latte. På barnhemmet dricker jag bara snabbpulverkaffe, bättre än inget såklart,  men efter två veckor med sånt kaffe så smakade det underbaft med cafékaffe.
 
När vi kom tillbaka till barnhemmet hade precis Sussis mamma och pappa kommit på besök, jättetrevliga människor, så det var roligt att träffa dem.
 
Åh, våra kockar här på barnhemmet hade skärt upp EN MASSA annanas efter maten idag och jag som inte ens gillar kall annanas (älskar annanas i mat) kände att jag fick vara snäll och smaka. Vilken skillnad på frukt här och hemma i sverige, denna var SUPERGOD!! Kunde verkligen inte sluta att äta.
 
Nu ska jag bege mig ut till tvrummet. Barnen sover och vi volontärer ska se på film:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sofia Lindberg

Vad kul det är att läsa om din nya spännande vardag! Låter som att du har det toppen och trivs som fisken i vattnet, skönt för oss på hemmaplan. Puss puss och kram vännen!! <3

2014-01-23 @ 17:54:45
Emmelie

Låter super. Vilken resa du gör :)

2014-01-23 @ 19:14:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0