Packningskaos

Här hemma råder just nu lite packningskaos. Jag har aldrig varit speciellt bra på att packa, och kommer nog aldrig bli det heller. Vill alltid ha alldeles för mycket saker med mig. Men denna gången inser jag att jag får behärska mig och banta ner min klädhög lite. 8 par shorts är nog inte nödvändigt??? Är ju en del annat förutom kläder som ska med också. Jaja, jag har några dagar på mig att få ordning på kaoset.
 
Nu är det inte många dagar kvar innan avresa. Försöker fylla dagarna med lite av varje. Bland annat att träffa alla man kommer sakna när man är borta. Men 16 veckor är egentligen ingenting och jag gissar på att det kommer kännas som om tiden går alldeles för snabbt när jag väl är på plats.
 
Kan erkänna att oron för alla mellanlandningarna på vägen ner finns där. Har ju ingen aning om vart lilla jag ska ta vägen på alla dessa flygplatser. Ska jag checka in mig igen, går man direkt till gaten... ja det lär jag väl märka;) Förhoppningsvis kommer jag fram till Phuket som beräknat, och gör jag inte det kan det hända att jag irrar omkring i Frankfurt eller Bangkok.
 
 
 


Kommentarer
Emmelie

Kläder finns väl om inte annat där som du kanske kommer vilja köpa när du väl ser vad som funkar bekvämast till jobbet du ska göra :) och på flygplatser jobbar mängder av människor som har till jobb att hjälpa förvirrade turister att hitta rätt. Det kommer säkert gå kanon :)

Svar: Emmeli, du har garanterat helg rätt. Tror man kan kalla det för resfeber helt enkelt:)
My life as a volunteer

2014-01-03 @ 20:14:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0