Några bilder från dagarna som varit!

Jobbdag idag:) Man uppskattar sina lediga dagar, men det är lika skönt att jobba igen med alla underbara ungar.
 
Just nu har alla barnen gått in och lagt sig. Men jag jobbar en timma till och sitter ute på gården och ser till så att allt är lugnt på området. Just nu sitter jag faktiskt och kollar på någon Thailändsk serie på tv tillsammans med två ur thaipersonalen. Känner inte att jag får ut så mycket av programmet så tänkte istället göra ett försök att få upp lite bilder från dagarna som gått.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bild från "min" strand där det är gött att spendera sina lediga dagar.
 
 
 
Denna fiskrätt var nog det godaste jag någonsin ätit. Typ Thailändsk tacos. Man tar ett salladsblad,lägger i nudlar, jordnötter och fisk, samt någon speciell sås. Herregud vad gott. Hoppas verkligen jag får äta detta någon mer gång. Det blev ju inte direkt sämre av att vi flyttade ut oss på plattorna och satt under bar himmel i solnedgången. När vi fick fisken trodde både jag och Lovisa att man bara skulle ta en bit. Men nej, hela denna stora fisk var till för att jag och Lovisa skulle dela på. Kan meddela att det inte var några problem att äta upp det. Mieew och Pon i köket kan verkligen laga mat. Sen tycker dem nog det är extra kul när vi får i oss något starkt. Dem vill alltid bjuda oss på allt som finns i matväg. Ser det lite starkt ut brukar vi fråga "spicy?". oftast får vi till svar att det inte är starkt. Men självklart brukar det vara starkt och dem får sig ett gott skratt. Men det bjuder vi på.
 
 
 
 
 
 
Häromdagen hade vi vattenkrig med barnen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0