Ledig dag

Har varit ledig idag och njutit på stranden hela dagen. Så skönt.
 
Nämnde ju igår att jag hade fått skitjobbiga myggbett. Stora som jag vet inte vad, samt vätskefyllda. Men tydligen är det inte myggbett, utan sandloppor som finns på stranden. Men de är lika jobbiga ändå. Men mirakelsalvan jag köpte på apoteket här igår jobbar på bra.Så förhoppningsvis blir jag av med detta eviga kliande.
 
Nu ikväll fick vi den godaste maten hittils här på barnhemmet. När jag och Lovisa skulle hämta mat så kom mieww som jobbar i köket fram med en stor ugnsform med en jäääättestor grillad fisk. Vi trodde att vi skulle plocka en liten bit från den. Men nej, hela den fisken var till oss två. Sedan skulle an ta ett salladsblad, lägga k nudlar, fisk, jordnötter och en slags sås i salladsbladet och äta det typ som tacos. När vi först såg fisken undrade vi hur i hela friden vi skulle få i oss hela. Men vi behövde inte fundera så länge för det var så himla gott så tillslut åt vi bara för att den var så himla go. Extra mysigt blev det för att vi skippade att sitta vid bordet i matrummet, utan istället satt alla ute på gården under bar himmel. supermysigt!
 
Har försökt att ladda upp en bild i typ 20 minuter nu. Men det verkar inte alls vilja fungera nu ikväll. Ska försöka lägga in lite bilder här nu någon da,men nu orkar jag inte försöka mer idag. Ska istället kolla klart på sista delen av "Isprinsessan" som är en filmatisering av Camilla Läckbergs debutroman. Såg första delen för någon vecka sen!
 
Just det, om ni vill kolla bilder kan ni följa mig på Instagram: Jennyssen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0