kvällen innan avresa

Jätteroligt att ni är så många som kikar in här varje dag. När jag är i Thailand får ni gääärna även lämna en liten kommentar i kommentarsfältet. Då blir jag glad.
 
Imorgon är det alltså dags. Imorgon kväll (torsdag) klockan 19.00 lyfter planet. Då blir det först till Frankfurt, sedan vidare mot Bangkok och tillslut Phuket. Går allt som beräknat så landar jag i Phuket 12.15 eran tid på Fredag. Då är klockan 18.15 Thailändsk tid. Så innan jag fått väskan och tagit mig igenom deras säkerhetskontroll och tagit mig till barnhemmet så har nog klockan hunnit bli en del, och jag lär vara rejält trött.
 
Ser fram emot livet nere i Thailand. Är inställd på en rejäl omställning, men det är såklart en del i utmaningen. Jag som t.ex ÄLSKAR att duscha riktigt varmt, ska istället få lära mig att duscha i kallvatten. Men det är bara att bita ihop och gilla läget! Jag ser fram emot att få träffa de andra volontärerna, se vilka jag ska spendera de kommande månaderna med. Jag ser fram emot att möta den Thailändska personalen. Jag ser fram emot att få träffa Sussi och Hans som driver barnhemmet. Men självklart ser jag mest fram emot att få träffa alla härliga barn som bor på barnhemmet. Att få leka, busa och knasa till det tillsammans med dem. Jag ser fram emot att kunna spendera lediga dagar på en sandstrand någonstans utan några bekymmer. Jag ser fram emot att komma ifrån all stress vi har runt om oss här i sverige. Att istället leva lite som man gör i Thailand, allt löser sig. Man tar det liksom lite som det kommer. Tror jag kommer må gott av fyra månader där nere, för här hemma är jag ju en mästare på att stressa sönder mig under vissa perioder. Så detta gör mig nog gott.
 
Som ni ser är det mycket som jag ser fram emot. Men är det något jag inte ser fram emot? Det skulle väl isåfall vara att stöta på alla djur som lever där nere. Jag älskar ju t.ex inte spindlar. Men jag ska bita ihop och fixa dem små krypen med. Jag är även lite smått nervös att ge mig ut i skolorna och undervisa i engelska.... men jag får ha i bakhuvudet att tillochmed jag som faktiskt är rätt kass på engelska faktiskt är bättre än vad de flesta Thailändarna är. Och jag ska nog fixa att hålla i enklare lektioner för barn mellan sisådär 7-13 år.
 
Tack lillebror för att du agerar lägenhets- och kattvakt!
 
Nästa gång vi hörs så är jag framme på barnhemmet!
 
"Drömmar är inte till för att drömmas, drömmar är till för att uppfyllas"
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Björn

Lycka till och ha det så jävla kul! Det kommer gå skitbra. Kom ihåg att det är ett minne för livet, trots hemlängtan eller nåt sånt!

2014-01-08 @ 22:47:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0