Kinesiska nyåret på ingång

Visst glömde jag att berätta igår att jag hade mina första egna besökare under gårdagen? En av våra uppgifter är att ta emot besökare, visa dem runt här på barnhemmet och berätta lite om det. Det gick jättrbra och det var ett trevligt sällskap som kom på besök.
 
Idag har jag varit riktigt ambitiös och förberett mina lektioner som var imorgon och på fredag. Men än en gång blir det lite tvära kast. Vid middagen fick vi reda på att de flesta skolorna är lediga fram till på måndag på grund av det kinesiska nyåret som är på fredag. Tydligen firar thailändarna detta rejält. Här pratas det om att hela barnhemmet ska åka till Phuket town för att fira, men vi får helt enkelt se på fredag.
 
Imorgon är det torsdag och jag fyller år. Men ska inte fira något speciellt. Jobbar 14-23 plus nattvakten på det. Men jag och Maria tänkte gå upp rätt så tidigt och åka till stranden innan vi börjar jobba. På tal om att fylla år så har vår pojke Daa gratulerat mig varje dag sen han fick veta att jag snart fyller år. Så han blir nog extra glad när han prickar rätt imorgon.
 
 


Kommentarer
Anonym

Grattis på födelsedagen här också! Så roligt att läsa och följa dig på ditt äventyr. Stolt kusin är jag. :) Önskar att jag kan göra en liknande resa någon gång. Det hade varit häftigt om jag hade kunnat hälsa på dig i Thailand, nu när du är där. Men det går tyvärr inte. Men då är det extra kul att följa bloggen. Många kramar till dig.

2014-01-30 @ 20:44:22
Carro

Vet inte varför förra kommentaren blev anonym. Den var från mig. :D Kram Carro

2014-01-30 @ 20:48:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0