Första heldagen i Thailand

Första heldagen här i Thailand börjar lida mot sitt slut. Den har nästan hänt saker hela tiden. Började med att sova ut lite (eller ja, till 9 iaf). Kändes att det behövdes efter flygresan. Sedan åt jag frukost, idag serverades det barbeque, gott, men annorlunda mot vår frukost. Nu har jag iaf innhandlat youghurt och frukt som många volontärer äter till frukost. Tror mer det är min stil.
 
Under förmiddagen idag åkte hela barnhemmet iväg till Nai Yang beach. Ett hotell i området hade dukat upp 3 långbord på en gräsplätt vid stranden. Det bjöds på riktigt go mat. Och till efterrätt blev det en jättego glass. Sedan fick barnen leka en massa lekar som arrangörerna planerat. En riktigt lyckad dag för barnen.
 
Jag har ju varit ledig idag, har min introduktion imorgon och första arbetspasset på måndag, men när Lovisa (min rumskamrat) gick av sitt pass kl 16 åkte vi och Maria till Tesco. Den affären har verkligen det mesta. Kul att kika runt lite. Kände mig lite som hemma när jag insåg att en av småbutikerna utanför faktiskt var The body Shop. Min absolut favoritaffär. Sedan rullade vi vidare (ja mamma, idag blev det moppe, men jag satt bakom Maria, tryggt och säkert) så rullade vi vidare mot en marknad vid Nai Yang. Malin, när du kommer hit måste vi köpa friterad sötpotatis, testade det på marknaden. Så gott! 
 
Eftersom vi missade middagen  köpte vi med oss lite vårrullar, frukt mm från marknaden och åt tillsammans med de andra volontärerna under bar himmel här på Barnhem. Kan verkligen inte klaga på att vara här:) Men just nu längtar jag till mitt första jobbpass så man kan komma igång ordentligt. Lära känna alla barnen lite mer osv.
 
Här nedanför bjuder jag på en bild mmed utsikten från mitt rum.
 
Har försökt få in lite fler bilder, från marknaden. Men tydligen blir filerna för stora när de flyttas över från kameran till surfplattan. Annars får jag se till att ta de flesta korten med mobilen:)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0