födelsedagen i Thailand

Än en gång så blir jag så himla glad när jag läser era kommentarer hemifrån. Även om jag inte svarar så läser jag dem och blir jätteglad av dem.
 
Idag är det kinesiskt nyår. Från början trodde vi att det skulle vara jättestort. Ett tag skulle vi åka till Phuket town, vilket i och för sig är rätt förstårligt att vi inte gör. Inte lätt att ha koll på barnen bland så mycket folk. Igår fick vi även höra att det skulle vara "fullt ös" i det kinesiska templet som ligger mitt emot oss. Typ att vid det kinesiska nyåret samlas folk i de kinesiska templen, kör knivar genom kinderns osv. Sånt man bara hör talas om annars. Så i mina ögon såg jag en kväll med både det ena och det andra framför mig. Men nej, nu är klockan 21.00 och vi sitter och kollar på tv med barnen. Tror faktiskt jag är glad över det, haha.  Däremot har de smällt smällare i flera dagar men idag har det varit knäpptyst. Och igår sprang barnen över till det kinesiska templet och hämtade alla möjliga sorters kakor och frukt. Kul att testa lite annorlunda kakor osv, även om de smakar lite konstigt ibland...
 
Igår fyllde jag ju även år. Hela 28 år. Började med att spendera förmiddagen nere på stranden tillsammans med Maria. Passade på att unna mig en fotmassage och fotskrubb. Lär definitivt bli flera gånger. Sedan jobbade jag mellan 14-23. Men att få spendera födelsedagen här, i Thailand, med alla goa barn är verkligen inte helt fel. Dagen till ära fick vi supergod mat. Pon i köket satte upp flera grillar med ett slags vattenbad runt sig. Sedan fick man helt enkelt lägga på det man själv ville grilla eller koka
 
 
 
 
 
På kvällen hade de andra volontärerna fixat med tårta och grejjer. Så när alla barnen somnat så blev det tårtkalas. Kändes bra att få tårta på sin födelsedag.
 
 
Såhär glad blir man när man får tårta på sin födelsedag jättelångt hemifrån. Vill passa på att tacka alla som hörde av sig på ett eller annat sätt igår. När alla fina människor hörde av sig och grattade igår var faktiskt första gången jag längtade hem lite. Inte jättemycket, men lite. Men den hemlängtan försvann lika fort igen.
 
Idag däremot har varit väldigt lugn. Idag har det varit helt vindstilla och varmt. Så man har varit lite slö. Däremot fick vi en festmåltid ikväll. Ponn och Mieew i köket vet att vi var så sugna på pizza häromdagen, men när vi skulle beställa lade dem bara på i örat på oss när de hörde att vi pratade engelska ( konstigt, men här är saker och ting konstiga emellanåt). Så idag lagades det pizzor i massor i köket, sååå gott! Kommer vara proppmätt ett bra tag framöver.
 
Nu väntar en ledig helg. Inga jätteplaner. Imorgon stranden. Och på kvällen pratade jag och Lovisa om att ta taxi till Phuket town för bio och Nightmarket, men vi får se. För mig räcker stranden gott dessa två dagar, för nästa helg kommer mamma och Malin. Längtar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emmelie

Gott att höra att de tar väl hand om dig där borta :) grattis igen! Kram

2014-01-31 @ 22:08:34
Emmelie

Gott att höra att de tar väl hand om dig där borta :) grattis igen! Kram

2014-01-31 @ 22:10:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0