äntligen på plats.

Nu ÄNTLIGEN är jag installerad på barnhemmet där jag ska bo och jobba i 4 månader. Det var en lååång flygresa hit, men det gick bra. Tror tillochmed att jag kanske botade min största flygskräck genom att göra en sån här långresa ensam. Var inte ens rädd, och lyckades tillochmed sova ca 4 timmar på planet. Tack för det.
 
Blev upphämtad på flygplatsen av två av volontärerna, en ur den thailändska personalen, samt två av barnen. Sedan var det bara att lasta upp väskorna och sig själv på flaket på bilen och bege sig mot barnhemmet. Thailand är så annorlunda mot oss, och redan efter 10 minuter i landet så påmindes jag om hur mycket jag gillar detta land.
 
När jag anlände till barnhemmet var det mörkt, men kunde ändå se hur stort området är. Så fint. Möttes av alla hundarna som skulle hälsa. För det bor ju inte bara barn, utan även några hundar med. Malin, du kommer älska hundarna
 
Installerat mig och packat upp på rummet och passat på att prata en hel del med min nya rumskompis. Tror detta kommer bli toppenbra. Imorgon ska Barnens Dag firas. Då är hela barnhemmet bjudna till ett hotell i närheten på lunch, så det ska bli trevligt.
 
Har hunnit träffa en del av barnen, men precis som jag har fått till mig innan så kan det ta ett tag innan de tar till sig de nya volontärerna. Men några har vågat sig fram och hälsar. Just för tillfället har de förresten fullt upp med att kolla film. Det är ju faktiskt fredagskväll. Vi som varit vid flygplatsen passade på att äta lite när vi kom tillbaka. Det bjöds på Sticky rice (tror det heter så) och fisk.
 
Nu ska jag snart sova tänkte jag, flygresan gjorde mig slöare än slöast. Men måste ju bara berätta om en av mina första bekantskaper. Ni som känner mig vet vad jag tycker om spindlar.... jag och min rumskompis pratade om att vi nog ogillade spindlae lika mycket, men under hennes 3 veckor här har hon klarat sig ifrån detta. Visst.... kollade in på toaletten och där satt den största spindeln jag någonsin sett.... oh my god.... Men... den är borta nu och det mötet är överstökat.
 
Nu har hall spänning släppt och jag ska se till att ta tillvara på denna tid. Älskar landet och kommer säkert älska barnhemmet med:)
 
Och till mamma och Malin kan jag meddela er om att erat hotell ska tydligen vara superduper fint.
 
Ska försöka uppdatera er så mycket det bara går med bilder och så. Och självklart ska ni få följa med i det som kommer bli min vardag här i Thailand. De andra volontärerna har lovat mig att visa allt som man bör veta om!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Malin

Jenny! Jag blir så glad när jag läser:) Du låter så nöjd och lugn:) Kram!

Svar: Ja, jag låter väl lite lugnare än innan avresan:)
My life as a volunteer

2014-01-10 @ 16:03:16
Emmelie

Roligt att höra att allt går och känns så bra :) lycka till nu! Kram

2014-01-10 @ 18:01:55
Mallan

Hälsa hundarna att jag snart är på plats :)

2014-01-11 @ 12:56:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0