Utflykt

Igår var det en spännande dag för barnen på barnhemmet. En dagsutflykt stod på schemat. 8.30 begav vi oss ifrån barnhemmet (kan tillägga att barnen redan var redo klockan 8). I cirka två timmar satt vi på flakbilarna innan vi kom fram till första stoppet. Ett jättefint område med jätteklart vatten i små sjöar. Aldrig sett så rent vatten tror jag. Trillade du i, eller badade av fri vilja fick man böta 500bath. Detta var väldigt uppskattat både av barn och vuxna. Det enda som var lite mysko var att det kostade mer för oss falanger, som vi kallas, än för thailändare att gå in på området. Men, detta är Thailand, det är så det funkar. När vi hade gått runt ett tag och kollat på den fina naturen hittade vi tillslut ett ställe där man fick bada och barnen blev överlyckliga och flög i vattnet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter stoppet vid vattnet åkte vi vidare till någon slags bondgård (så långt ifrån en svensk bondgård man kan komma) och där fick barnen klappa djuren. Besöket där blev inte jättelångt för det var hur varmt som helst igår. Gick man 10 meter ville man bara trilla ihop av värmeslag, typ. Men med mycket vatten så funkar det. Men det blev en lyckad dag i alla fall, trots värmen.
 
Nu är klockan ungefär halv tolv och jag ligger på mamma och Malins hotellrum och ska sovahär inatt. Vi har varit i Phuket town på den stora marknaden nu ikväll. Två par shorts, ett par "thaibyxor", en tshirt och en slags plånbok för ca 100kr känns heeelt okej! Imorgon är jag ledig och då tänkte vi nog åka till grannstranden Nai Thon för att bada. Jag var där för några veckor sedan och jag gillar den stranden, så det blir nog bra.
 
Passar på att redan gratta Malin där hemma i sverige:) Hoppas du får en fin födelsedag imorgon!
 
God natt på er!
 
 
 


Kommentarer
Malin

Tack vännen! :)

2014-02-16 @ 19:11:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0