Trafiken här är hemsk!

Trafiken här i Thailand är väl inte känd för att vara den bästa direkt. Det händer alldeles för ofta trafikolyckor. Idag när jag åkte med barnen till skolan åkte vi förbi en trafikolycka. Den bilden sitter fortfarande kvar i mitt huvud. Det var en minibuss (sån man brukar få åka när man bokar utflykter). Den låg på sidan och själva och hela framrutan och framdelen av bilen var totalmosad av någon stor stolpe av någon slag. När vi åkte förbi var ambulans och så på plats. Tror de försökte få loss föraren. Ett tag senare körde ambulansen om oss i ilfart. Vill inte ens veta vilket skick föraren var i, när stolpen totalkvaddade förardelen... Den bilden av bilen sitter fortfarande kvar och varje gång jag tänker på det får jag en rysning,
 
Det värsta var, tycker jag, att barnen verkade helt oberörda av detta. För dem är det vardag. Det händer olyckor titt som tätt. Hemskt. Läste även på aftonbladetbom ännu en olycka i thailand, i Pattaya, en skolbuss där 13 elever omkom. fyyy. Jag älskar verkligen Thailand, men trafiken kommer jag aldrig älska. Och jag kommer fortsätta ligga ute i mopedfilen och puttra på i min egen takt.
 
Har jobbat 2 tidiga dagar nu, samt 7 arbetsdagar på raken, så idag har jag varit seg. Mest legat på rummet sen jag slutade. Men imorgon är jag ledig och tänkte åka iväg till stranden, och imorgon kväll blir det Nightmarketbi Phuket town. Imorgon kommer även de två nya volontärerna.
 
Nu inväntar jag att höra orden GIN KAO, vilket betyder att det är dags att äta mat. Och ikväll blir det filmkväll med alla barnen. Några besökare som var här i veckan lämnade massor av chips, så vi tänkte ge barnen ordentligt med fredagsmys! Hoppas att det blir uppskattat, men det tror jag!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0