sur mango och lite till...

Ännu en dag på barnhemmet börjar ta slut... barnen har lagt sig och jag sitter ute och "vaktar" området och att det är lugnt på rummen. Sitter tillsammans med Nid och Boy från thaipersonalen som ska bjuda på någon mango-frukt igen. De absolut suraste mangofrukterna som ska doppas i olika starka saker. Dem älskar det, och jag tror även att dem älskar att se våra miner när vi äter detta. Men för att visa vår tacksamhet är det klart att man tar en och ser glad ut.
 
Ska även försöka skypa med Sandra (ÄNTLIGEN) innan klockan blir 23. 00.30 har jag nattvakten igen och imorgon bitti kl 6 går jag på nästa pass, som innehåller 2 engelskalektioner. Full rulle, mem det gillar jag.
 
Imorgon efter jobbet blir det med full rulle. Jag och Maria ska ner till Nai yang och kolla upp möjligheter att ta oss till Freedom Beach härifrån, eller om det är lättare att utgå från Patong. Nån som vet kanske? Imorgon kväll åker alla volontärer till en strand för att ha en liten avsljtningspicknick eftersom Orfeas åker hem till sverige på tisdag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0