skolundervisning med mera

Ligger inne på rummet och vilar lite. Hade mitt första egna morgonpass sen jag kom hit. Det är roligt att arbeta kvällspassen då barnen är på barnhemmet och det är liv och rörelse här. Men det var rätt gott att arbeta morgonen med, då man kan städa och fixa i sin egen takt. Så klockan 6 imorse klev jag utanför dörren och började väcka barnen. Klockan 7 satt vi i bilen och körde till skolorna. Följde även med vår lille kille på 4 år som fått börja på en internationell förskola. Roligt att se en sådan, med tanke på mitt yrke hemma i sverige. När han var lämnad var det dags att ladda inför lektion. Hade två lektioner idag och båda gick jättebra!
 
nu däremot har jag slutat. Ska hoppa på moppen om en liten stund och åka ner till Nai yang för att möta upp Malin och mamma. Tänkte kolla in deras hotell och sedan ska vi ut och äta.
 
 
Bild tagen imorse. Tycker mornarna här nere är så himla härliga. Barnek börjar vakna till liv och det blir äntligen lite liv på barnhemmet igen.
 
 
Bild tagen i ett av dagens klassrum, innan eleverna kom. Gillar att vara ute på skolorna. På ett sätt är det så annorlunda mot skolorna hemma, men på ett sätt så är det i stort sett samma, svårt att förklara.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0