och så var vi bara 4...

I över 1,5 månad har vi varit ett stabilt gäng på 5 volontärer. Inte ofta man är en och samma grupp så länge, men så blev det för oss. Men idag var det dags för den första av oss att lämna landet. Orfeas åkte i dag. Och idag kom den där jobbiga känslan över mig att jag faktiskt inom en snar framtid (okej, 9,5 veckor typ) faktiskt ska behöva säga hejdå till alla här. Alla barn, volontärer, Sussi, Hans och den thailändska personalen. Jag... som tyckte det var jättejobbigt att säga hejdå till kollegor och barn hemma i på jobbet i sverige för dessafyra månader. Hur ska man fixa att säga hejdå för en hel evighet??? Samtidigt vet jag att jag inte säger hejdå för alltid. Barnhemmet finns kvar, och jag kommer definitivt att återvända inom en snar framtid, det vet jag. Men känslan som kom över mig idag kändes riktigt jobbig. Men, nu ska vi inte vara deppiga, jag tar tillvara på tiden här i Thailand och barnen är vana att volontärer kommer och volontärer åker. Ingen big deal för dem. Redan på lördag kommer två nya volontärer och då är vi helt plötsligt sex volontärer istället för fyra.
 
För att berätta om något roligare så är allt klart inför min Malaysia-resa den 7 mars. Flyget bokades häromdagen. Nu ikväll bokade jag hotellet. Ett fint 4-stjärnigt hotell mitt i Kuala lumpur. Pool, spa, gym, ja det mesta finns. Jag ser fram emot att leva lite lyxliv under den helgen. Men lär inte bli sena kvällar. Sägs att det inte är jättebra att gå ute själv i mörkret där, så det undviker jag. Kommer satsa på shopping och stadsvandring på dagarna. Lite poolhäng på eftermiddagarna, kanske en drink i hotellbaren innan läggdags. Och självklart ska jag njuta av en god frukostbuffé.
 
På tal om något helt annat har jag knappt sett några kackerlackor alls här sen jag kom hit, men nu när jag satt ute i tv-rummet och skrev detta blogginlägget kom det en kackerlacka flygandes och landade på min fot. Undra om jag inte väckte hela barnhemmet? Så nu flyttar jag in mig på rummet och sover/vilar ett par timmar. Har nattvakten med Karro klockan ett.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0