naturens under

Häromdagen tog jag, mamma och Malin en promenad längst Nai Yang-stranden. Längst bort låg det en del träd som såg ut att ha legat där väääldigt länge. Ett av träden var tillochmed begravd unden sanden till en viss del. Jag har aldrig tidigare sett spår av tsunamim här i Thailand. I alla fall inte vad jag kan minnas, men jag funderar på om detta är spår efter tsunamin, som de valt att ha kvar av någon anledning? Nån som kanske vet?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Självklart kan träden ha en helt annan historia med. Ska fråga om mina volontärkollegor vet.
 
Men först och främst ska jag vila den lilla halvtimman jag har kvar innan jag börjar jobba. Idag är första dagen sen jag kom hit som jag mår lite halvkasst med huvudvärk. Men jag vet nog med säkerhet vad det beror på... för lite vatten. När jag är här på barnhemmet och jobbar så är jag riktigt duktig med vattnet och dricker mycket. Men nu när jag levt strandliv i tre dagar känner jag att jag varit alldeles för dälig på att dricka vatten. Så skärpning!  Men ni behöver inte bli oroliga för mig där hemma, ingen större fara med mig. Ligger i sängen framför fläkten med en vattenflaska. Barnen åkte iväg till Nai yang för bad och picknick, men eftersom inte jag börjat jobba än valde jag att stanna hemma och vila. De lär inte komma tillbaka än på några timmar, så när jag börjar jobba går jag ut till Maria och håller mig i skuggan tror jag bestämt! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0