mat man saknar hemifrån

Det tog typ en månad, men nu saknar man jättemycket i matväg som man äter hemma i sverige. Även om jag älskar Pons och Mieeews mat så saknar man en del i sverige. Jag kan ju säga som så att lyckan var enorm när Mieeews man igår kom med kanelbullar och bröd till oss volontärer. Han jobbar på swedish  bakary och brukar tydligen ta med lite saker emellanåt. Så idag har det inhandlats Philladelphiaost som vi ska ha på brödet till frukost imorgon. Har knappt ätit något bröd alls sen jag kom hit, så det saknar jag. Saknar även mammas mat! I det stora hela börjar jag sakna svensk husmanskost. Men jag klagar verkligen inte på maten här. När jag kommer hem lär jag sakna denna maten med
 
Hamnade inne i köket en sväng idag och hjälpte till, riktigt roligt att gå in  i det thailändska köket. Lika bra att vänja sig med, för i april ska dem ha semester och då ska vi hjälpa till att laga mat. Eller vi och vi, av oss volontärer som är här nu så är det bara jag kvar i mitten av april.Så det får bli jag och de nya volontärerna.
 
Idag är jag glad. Jag har lyckats byta till mig ledighet och andra arbetspass när mamma och malin kommer så jag kommer kunna umgås med dem en hel del. Jag längtar verkligen. Alla vi volontärer är ju i samma sits, så när de får besök hemifrån kommer jag självklart hjälpa dem att byta så de får umgås med sina besök.
 
Nu ska det sovas. Jag vill upp i tid imorgon och komma iväg till stranden. Imorgon kväll pratade jag, Maria och Orfeas att gå ut och äta någonstans. Så det blir nog en bra ledig dag:)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0