Hotellvistelse och en tripp till Patong

Först och främst vill jag tacka morfar för födelsedagspresenten som du skickade med mamma och Malin. Vet att du läser detta, så TACK!
 
Igår kom mamma och Malin och besökte barnhemmet. Roligt att få visa dem vart jag tillbringar mina dagar. Dem kom runt fyratiden, i samma veva som barnen kom hem från skolan. Sedan stannade de över middagen med. När vi hade ätit klart åkte jag med till deras hotell för att bo där i två nätter. Så skönt att få bo på hotell såhär emellanåt. Och så himla gott med hotellfrukost. Så just nu ligger jag nerbäddad på hotellet och passar på att uppdatera bloggen lite innan det är dags att sova.
 
I morse tog vi en taxi in till Patong för att besöka Patong Beach. Lite roligt blev det då vi träffade Bird och Wie, våra strandkillar från 2010 när vi bodde i Patong. 2012 var det bara Wie som var där, men han kände igen oss då med. Och nu, så var båda där. Lite roligt att Bird fortfarande kände igen oss efter 4 år. Bird driver sedan några år tillbaka en bar, så vi får väl se om vi åker in någon kväll och besöker den, vi var så välkomna.
 
 
 
 
 
 
Nu är klockan cirka 23 här och nu ska det sovas. Imorgon ringer klockan tidigt. 6.30 ska vi vara nere vid frukosten och strax efter klockan 7 blir vi upphämtade av en taxi som ska köra oss till båten. Imorgon ska vi nämligen på en dagsutflykt till Similan Island. Der ser jag fram emot!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0