Familjen påväg hem till Sverige

Nu har det varit tyst här på bloggen i några dagar. Jag har umgåtts en hel del med mamma och Malin, bott på deras hotell,badat, shoppat, ätit god mat, druckit goda drinkar och bara haft det gott. Så bloggen har hamnat lite vid sidan av. Men igår kväll sa jag hejdå till mamma och Malin, och imorse lyfte deras plan mot Sverige. Kan ärligt säga att jag hade lite hemlängtan imorse när jag vaknade. Men den försvann så fort jag tog mig upp från sängen och gick ut och snackade lite med Maria och mötte alla barnen. Då slog det mig istället att jag bara har 10 veckor kvar. Här är man snabb i vändningarna vill jag lova. Och även om man någongång skulle känna hemlängtan hade jag aldrig gett upp detta jag har här. Älskar livet här nere... oftast!
 
De sista dagarna med mamma och Malin spenderades på bland annat Banana Beach, Nai Thon Beach och shopping i Patong. Äntligen ett par Converse rikare. 990 bath, inte ens 200 svenska kr, då är dem äkta eftersom de köptes i en sportbutik. Men jag kan nog säga redan nu till er som velat att jag skulle köpa med mig till er hem... Jag tror verkligen inte det kommer finnas plats i väskan hem, sorry!
 
Idag vankas det jobb igen. 14-23 plus nattvakten på det. Känns skönt att jobba igen, har varit ledig väldigt mycket när familjen varit här, men nu jobbar jag 7 dagar på raken. Känns som om tiden rinner iväg just nu. Imorgon gör Orfeas sin sista arbetsdag, och åker sen hem på onsdag. Nästa helg kommer 2 nya volontärer. Så under 3 veckor kommer vi att vara 6st volontärer. Om exakt två veckor flyger jag till Malaysia... lite läskigt att flyga till ett främmande land helt ensam, samtidigt som jag ser fram emot det. Ska boka biljett idag elelr imorgon tänkte jag. Hittat en resa tur och retur för typ 600 kronor.
 
Vet att mamma och Malins granne på hotellet kikat in här, om du vill får du gärna lämna en kommentar, kommer inte ihåg din bloggadress, mem hade varit kul att följa ditt liv som au pair:)
 
Dags att visa lite bilder från senaste dagarna. Bland annat från när jag och Malin var med på hotellets vattenaerobic. Haha, det var en upplevelse i sig... Inte det minsta trött blev man, hela situationen var mest komisk...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linnéa

Hej! Det är så kul att läsa om hur det har det här, är glad att jag träffade dig och fick chansen att ställa lite frågor till någon som har erfarenhet! Stort tack för lappen också, jättesnällt av dig :) Hoppas du har det bra!

Svar: Hej. Vad roligt att du kollade in på bloggen:) Jag var i kontakt med några före detta volontärer innan jag sökte, så hoppas att jag kan inspirera dig att söka, för det är ett minne för livet. du har bloggadress, mailadress och telefonnummer, så hör av dig när du vill:)
My life as a volunteer

2014-03-04 @ 11:04:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0