en kväll på stranden

Igår var en sån där himla härlig dag på barnhemmet. Började jobba klockan 6 och fick iväg alla barnen till skolan. Hade bara våran lilla 2.5åring hemma. När vi hade ätit frukost gjorde jag mig redo för att duscha och ta på henne nya kläder. Sist gång jag hade henne på morgonen så höll vi på länge med kläderna och hon var helt enkelt fly förbannad på mig. Hon skulle minsann inte ha vilka kläder som helst. Så jag laddade upp för en sådan morgon till. Men icke, igår var hon på så himla gott humör och gapskrattade i princip hela morgonen, så den kampen slapp jag;)
 
 
 Hade två engelskalektioner på en av våra skolor under dagen med. Båda två gick bra och jag gillar verkligen att ha lektioner ute på skolorna. Tyvärr tror jag inte att vi har så många lektioner kvar, då barnen börjar med sina slutprov i mars tydligen, så vi får se. Förhoppningsvis kör vi några veckor till.
 
Efter jobbet åkte först jag och Maria till Nai yang för att kolla möjligheterna att ta oss till freedom beach härifrån. Visst kunde man det, 5000 bath, enkel väg. I svenska kronor så är det typ 1000 kr. Så nej, vi kommer helt enkelt åka till Patong och ta båten därifrån. Men det blir efter min malaysia-tripp. (Måste förresten boka hotell dit idag, flyget är fixat)
 
Därefter mötte vi upp Orfeas, åkte till Tesco och handlade inför vår picknick som vi skulle ha på kvällen eftersom han åker hem till sverige. Så efter maten åkte vi 3 till en strand en bit längre bort och gjorde upp en eld i sanden. Var verkligen jättemörkt på stranden och både jag och maria var livrädda, haha. Men det blev bättre när vi fick igång elden och när Lovisa och Karro kom efter jobbet och vi blev några flera! Men det var gott att få stupa i säng klockan ett inatt när vi kom hem.
 
Idag vankas det jobb 14-23 så jag ska bege mig en sväng till stranden innan tänkte jag. Ha en bra dag hemma i sverige, det ska jag ha här i Thailand. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0