En dag med familjen och en massa bus på barnhemmet

I morse landade äntligen mamma och Malin här i Thailand, så imorse tog jag moppen ner till Nai yang beach och mötte upp dem. Han och träffa dem i cirka 3 timmar iaf innan det var dags att åka tillbaka till barnhemmet för att jobba. Kändes gott att träffa dem, även om det bara var en månad sedan vi sågs. Vi kör samma imorgon igen, några timmar på stranden innan det är dags för mig att åka tillbaka och jobba 13-22.
 
Idag har varit en härlig dag här på barnhemmet. Började med att vi åkte iväg med barnen till Nai yang för att bada och busa. Dem badar på en annan del av stranden, där fler thailändare badar, och då med kläderna på. Så det är bara för oss volontärer att göra det samma, bada med kläderna på alltså. Detta var första gången jag var med och badade och det var riktigt roligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem från stranden var det bara att snabbt hoppa in i duschen, för att sedan kastas in i nästa aktivitet. Några barn och någrq ur thaipersonalen hade dragit igång något bollspel som jag inte alls vet vad den kallas, en boll i typ lätt trämaterial, som man skulle sparka över ett volleybollnät. Jag var inte sen med att hoppa in i spelet. Man kan väl säga att motståndarlaget vann i att jag gick med i spelet, jag förstörde nog mest, men roligt hade vi. Hoppas på att vi snart spelar igen.
 
 
 
Sen kan man väl säga att kvällen gick i matens tecken. Först middag som vanligt, som avslutades i frosseri av annanas. Sedan frossade vi i glass som Pon i köket tyckte vi kunde behöva. Och efter det kom Nid som är ledig idag med massor av pannkakor. Inga vanliga pannkakor som vi gör hemma i sverige, utan ni som varit i Thailand (kanske görs i fler länder) så är det sånna som säljs i pannkaksstånden. Herregud vad vi åt, stora som små. Är proppmätt ännu och detta var flera timmar sedan.
 
Dags att sova och ladda inför en ny dag imorgon. Som sagt så blir det förmiddagen på stranden, och jobb 13-22. Vad dqgen på barnhemmet erbjuder väntas och se. Men jag gissar på promenad tillsammans med Hans, barnen och hundarna.
 
Jag är verkligen så himla tacksam att jag fått denna chans att göra volontärarbete på detta fina barnhem. Kan rekomendera det starkt om man är sugen på volontärarbete. Detta kommer jag bära med mig hela livet. Och när jag lämnar barnhemmet 5 maj så vet jag att jag inte kommer behöva säga hej då för alltid, för jag kommer komma tillbaka och hälsa på mååånga gånger.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
N
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0