Det här med kaffe

Varje morgon här på barnhemmet envisas jag med mitt snabbkaffe. En morgon utan kaffe funkar ju inte för min del. Men snabbkaffe är verkligen ingen höjdare. Idag var jag däremot lite wild and crazy och hoppade över kaffet direkt när jag vaknade och begav mig till stranden. Kan ju unna mig en kopp där tänkte jag. Stannade till på kaffet som ligget på gången ner till stranden och köpte med mig en kaffe latte. Varför gör jag inte det när jag ändå ska till stranden. En riktigt god latte för 90 bath, det vill säga 18 svenska kronor. Ja, frågan är ju hur intressant det är för er där hemma att läsa om mitt kaffedrickande, men innan jag åkte var kaffe ett stort problem för min del, haha. Men när jag fick veta att rummet hade vattenkokare blev jagblite lugnare. Hemma i sverige är jag ett kaffemonster, men här har jag dragit ner på det rejält, 1-2 koppar per dag. Det lär inte hålla när jag kommer hem.
 
 
Nog om kaffe. Idag fick vi besök av en gammal volontär, Gabriella, som åkte hem härifrån för ca 1 år sedan. Nu är hon tillbaka här på Phuket, främst för att hälsa på barnhemmet. Kul att träffa någon som gjort precis samma sak. Och hon valde definitivt rätt dag att komma på. Idag fick vi nämligen världens godaste grillspett till middag. Oj, vad vi åt! Att inte få god mat här, är inget man behöver oroa sig för.
 
Nu däremot ska jag bädda ner mig i min säng och sova. Klockan ringer 05.50. Jobbar 6-15 imorgon, med tre engelskalektioner. Lär känna mig lite trött imorgon när jag slutar, men tror det får bli en tur till Tesco för att handla lite gott att ha till frukost och så. Ser redan fram emot att unna mig en mjukglass med oreo-sås i ett av glassbåsen där. Världens godaste glass!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0