Bio utan taxi hem...

Som vanligt kommer inlägget handla om lite av varje. Vill ju dela med mig av det mesta till er.
 
Kan börja med att berätta att vi hade ett stort tv-team här igår, med Mat-tina (ingen aning om vad hon heter i efternamn) i spetsen. Detta var något som barnen tyckte var jättespännande. Speciellt när dem fick testa på att hålla i den stora filmkameran tillsammans med kamerakillen.
 

Så fram igenom får vi se om man skymtar förbi i tv-rutan. Tycker det är roligt att detta barnhem fått så mycket uppmärksamhet i media som det faktiskt fått genom åren, för det är ett så himla fint barnhem.

När tv- teamet åkte sin väg så blev jag, Lovisa och Karro upplockade av en taxi. Målet var Phuket town. Taxikillen, som Lovisa åkt med många gånger och lärt känna genom det, berättade att han skulle köra oss "bakvägen" till phuket town, för det var tydligen en del poliser och demostranter utefter den stora vägen. Det är ju val i Thailand idag. Så nu råder alkoholförbud i hela landet och i Bangkok är det ju en massa bråk. Här har det varit lugnt, endast lite demostranter som sagt.

Väl framme i Phuket town började vi med Nightmarket. Detta är en jättestor marknad. Vi hann bara vara där i en timma, men jag hann med att köpa ett par byxor, en bikini, en långärmad kofta och t-shirt ändå. Allt som allt gick det väl på ckrka 130 svenska kronor.
 
När vi var klara där så letade vi upp vår taxikille (här i thailand väntar de på dig om du vill) så körde han oss till bion. Vi skulle kolla på "Wolf of wallstreet". Den nya med Leonardo DiCaprio. Innan vion började så fick man ställa sig upp och lyssna till kungasången och se en film om kungen. En fin film faktiskt. Kungen betyder mycket för thailändarna. Bion skulle börja 22.40. Men den visade sig vara cirka 3 timmar. Så vi sa till vår taxikille att han skulle åka hem, så skulle vi ta en annan taxi hem. Bion var bra, men närman kom ut klockan 01 ville man bara hem och sova. Så tanken var att hoppa in i en taxi... men där fanns inte en endaste taxi där de brukade stå. Hur skulle vi nu komma hem? En av vakterna i området var i alla fall väldigt hjälpsam. Så han ringde en taxi... det visade sig att han hade ringt och väckt sin son som jobbar som taxichafför nere i Patong. Så han kom, trots att han var ledig och körde hem oss, fast än vi inte bodde åt hans håll. Ibland är Thailändarna väldigt hjälpsamma. Nu i efterhand gissar vi att det inte fanns några taxibilar pga valet som är idag. De verkar ställa in lite av varje. Men hem kom vi i alla fall:)
 
Idag däremot har det varit lugnare, om man bortser från att jag körde rejät fel när jag skulle till en ny strand idag. Sist jag åkte dit blev jag skjutsad på moppe och det var mörkt. Det var då vi åt nere vid stranden. Idagvar det ljust och jag kände inte igen mig. Men tillslut hittade jag till Nai thon beach. Fin strand utan försäljare. Rätt nära Nai Yang.
 
 
 
 
 
 
Känns som om jag alltid pratar om mat i bloggen. Så kan väl avsluta med att säga att jag igår åt bläckfisk i grön curry här på barnhemmet. Var lite skeptisk i början,men vad gott det var. Man ska inte vara rädd att testa nya saker!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0