Avbrott i vardagen

Sitter just nu ute på mamma och Malins balkong och njuter av en smirnoff ice. När alla är färdigduschade och klara ska vi gå ut och äta innan jag tar en taxi tillbaka till barnhemmet.
 
Idag har vi varit på Nai thon beach. Grannstranden, en rätt så lugn strand utan försäljare och så. Riktigt skönt att vara ledig såhär mycket när familjen är här, så man kan träffas mycket. Det uppskattar jag. Så idag blev det strandhäng, herregud vad varmt det har varit i dag. Sägs vara cirka 32 i skuggan... vill nog inte ens veta vad solen har för värme att erbjuda. Men det är lika bra att jag vänjer mig. April ska väl vara som varmast...
 
Har för skoj skull kollat runt lite på hotell i april... Jag känner ju nu hur man uppskattar att bo på hotell och komma bort från barnhemmet under sin ledighet. Jag tror Hans har rätt där... Om man ser till att komma från barnhemmet under sin lediga tid så får man ny energi och uppskattar barnhemmet mer när man jobbar. Tror det stämmer faktiskt, för det är riktigt härligt när man kommer tillbaka efter en natt eller två och möts av alla härliga ungar. Så nu i februari så bor jag ju en del på mamma och Malins fina hotell här i Nai yang. i Mars är det dags för mig att lämna Thailand för att åka till Malaysia (Kuala Lumpur) för att förnya mitt visum och bo på hotell ett par nätter i en storstad. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska roa mig med under dagarna i Malaysia. Shopping låter väl rätt bra, men har någon varit i Kuala Lumpur och har tips så mottages det gärna. Funderar på att åka upp i Twin Towers.
 
I alla fall, så är mina planer att även åka bort några dagar i april och passa på att unna mig lite lyx även då, sådär på slutspurten på min thailandsresa. Så tanken är att ta mig ner till Kata och spendera några nätter. Kollat runt litebpå hotell, icke högsäsong betyder att man kan få hotell till rätt bra pris. Får se hur det blir. Men skönt att ha lite planer mellan jobbet. Börjar kännas lite overkligt att det snart är dags att åka till Malaysia, för det betyder ju att jag faktiskt snart har gjort halva tiden. Och nu börjar mina volontärskollegor närma sig sina sista dagar. Orfeas gör sin sista dag mästa helg, och både Karro och Maria slutar i mars... Känns skönt att Lovisa stannar ett tag till. Hon slutar 3 veckor innan mig.
 
Ha det gott hemma i sverige!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0