5 veckor till avresa.

Nu går det verkligen undan. Om exakt 5 veckor vid denna tiden så har jag suttit på flygplanet som ska ta mig till Thailand i cirka 1 timma. Det är nog först nu som den riktiga nervositeten börjar komma. Självklart en positiv nervositet. Men det hade väl varit väldigt konstigt om man inte var lite pirrig för det som komma skall. Samtidigt känner jag mig rätt lugn inför arbetet jag ska utföra, då jag har följt barnhemmet såpass länge och vet ungefär vad som väntar där nere.
 
9 dagar kvar att arbeta innan det är dags för ca 3 veckor semester innan det bär av. Känns skönt att ha de veckorna lediga, så man hinner förbereda sig och självklart träffa vänner, släkt och familj så mycket man bara kan. Men först och främst ska jag arbeta klart mina dagar och passa på att hitta på massa bus med barnen på jobbet. Sista dagen blir det hejdå-fest på jobbet i form av disco. Det ser vi fram emot:)
 
På ett sätt är det så svårt att förstå att det är såååå mycket förberedelser innan avresa, och om typ 5 månader är jag hemma i sverige igen och börjat jobba och vardagen är tillbaka som vanligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0