3 veckor kvar

Idag är det exakt 3 veckor kvar till planet lyfter. Känns som tiden fram tills dess kommer gå fort. Nästan för fort. Nervositeten finns där kan jag lova, den försvinner inte. Men nu ser jag fram emot att landa med planet på Phuket och göra det jag förberett mig på sedan i februari. Tror mycket av min nervositet kommer släppa när jag går av planet och möter den personen som ska hämta upp mig på flygplatsen.
 
Fick frågan igår om hur man förbereder sig för detta jag ska göra. Och helt ärligt så tror jag inte man kan förbereda sig så mycket, inte mentalt iaf. Alla papper och så är ju i stort sett klara, men förberedelsen på hur livet på barnhemmet är, det tror jag man får ta när man kommer dit och ser livet på barnhemmet med egna ögon.
 
Har kollat runt lite på barnhemmets sida på facebook samtbläst ett par bloggar från f.d volontärer och ja, alla verkar ju trivas hur bra som helst, så varför skulle inte jag göra det?? Det är nog inte för inte som man läst på flera ställen att barnhemmet blir som en andra familj.
 
Nä, trots att nervositeten just nu tar över förväntanskänslorna så ser jag fram emot mina 16 veckor som volontär på Barnhemmet.
 
Igår gjorde jag min sista dag på jobbet. Nu väntar 3 veckors semester innan avresa. känns konstigt att jag inte ska träffa alla goa barn och kollegor förrän 12 maj när återvänder till jobbet. Men förhoppningsvis återvänder jag med nya erfarenheter och ny energi som jag kan dela med mig av. Tror även man kommer uppskatta vardagens små enkelheter på ett annat sätt när man kommer hem.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0